Jak výkonný počítač potřebuji pro spuštění programu?

Miraf SongBook je opravdu nenáročný na výkon PC, takže ho lze provozovat i na méně výkonném počítači s běžným kancelářským výkonem. Doporučujeme min. procesor 1GHz, 1GB RAM, 200 MB volného místa na disku, zvukovou kartu, monitor 1024x768.
Stejné parametry platí i pro notebooky a tablety s OS Windows.

Jaký operační systém mohu použít pro Miraf SongBook?

Pro Windows:
Windows XP (SP3)
Windows Vista - 32b
Windows Vista - 64b
Windows 7 - 32b
Windows 7 - 64b
Windows 8 - 32b
Windows 8 - 64b
Windows 8.1 - 32b
Windows 8.1 - 64b
Windows 10 - 32b
Windows 10 - 64b

Windows RT 8.1 - není podporováno
Windows 10 Mobile (pro mobilní telefony) - není podporováno

Mobilní verze pro Android:
Android 4.0.3 a novější

Mohu program používat na Androidu?

Ano. Podrobné informace naleznete v sekci "Android".

Mohu program nějak použít pro Mac OS, iOS, Linux, Windows RT?

Software Miraf SongBook lze instalovat a spustit pouze na platformě Windows (nepodporuje platformu RT) a mobilní verzi programu lze spustit na platformě Android. Pokud potřebujete prohlížet výsledné zpěvníky na zařízeních s Mac OS, iOS, Linux, Windows RT, atd., můžete si zpěvník uložit do formátu PDF a ten vám půjde otevřít na jakémkoliv zařízení, kde je nainstalovaná čtečka PDF (například Acrobat Reader). Můžete si tak například připravit vaše zpěvníky doma na PC a do zkušebny nebo na koncert si je vyexportovat do PDF a nahrát na tablet/telefon.

Miraf SongBook může také běžet pod Linuxem ve virtuálním počítači - doporučujeme Oracle Virtualbox a instalaci Windows XP nebo novější.

Jak funguje proces nákupu?

Velmi jednoduše. V Sekci "Koupit" vyplníte údaje o vás a odešlete objednávku. Vzápětí se vám zobrazí informace o platbě - číslo účtu, variabilní symbol a dodatečné informace. Všechny tyto údaje vám zašleme také emailem. Platba probíhá bankovním převodem. Po připsání částky na náš účet (obvykle 1 pracovní den) obdržíte email s odkazem na stažení softwaru, registrační číslo (Elektronická licence) a fakturu. V případě, že požadujete upgrade na novou verzi, je nutné v objednávce vyplnit registrační číslo původní verze a zaškrtnout, že požadujete upgrade.
Pokud máte slevový kupón, tak ho můžete uplatnit během objednávky a výsledná částka se vám sníží o hodnotu kupónu.

Stav vaší objednávky můžete sledovat v záložce "Můj účet".

Co znamená Elektronická licence?
Program zaplatíte a obdržíte pouze licenční číslo a odkaz na stažení produktu. Tato licence neobsahuje instalační CD/DVD. Pro zákazníka je to pohodlnější, rychlejší a levnější. Doklad o zaplacení získáte v elektronické podobě ve formátu PDF.

Jak provést objednávku na Slovensko nebo do jiného státu?

Prodej a dodávky programu mimo ČR zajišťuje náš partnerský internetový obchod www.sw.cz nebo www.muzikant.cz. Postup pro objednávku je velmi jednoduchý. Přejděte do internetového obchodu na tuto adresu a proveďte objednávku:

PLNÁ VERZE - www.sw.cz
UPGRADE - www.sw.cz

nebo

PLNÁ VERZE - www.muzikant.cz

Jak aktualizovat program Miraf SongBook pro Windows?

V programu Miraf SongBook vyberte z menu "Program" záložku "Kontrola aktualizací". Program přes Internet ověří, že existuje aktuálnější verze a nabídne vám jí ke stažení. Stáhněte verzi pomocí tlačítka "Stáhnout" a uložte soubor do počítače. Zavřete program Miraf SongBook a spusťte stažený soubor a nainstalujte do stejné cesty, kde máte již program nainstalovaný. Během instalace dejte pozor, že opravdu instalujete do vámi požadované cesty. Pokud v instaleru vyberete adresář (kam požadujete instalovat), tak program automaticky doplňuje do cesty adresář "Miraf SongBook". Tím může dojít k chybné instalaci do jiného podadresáře a původní program se nezaktualizuje, jen se provede nová instalace (bez databází, zpěvníků, bude vyžadovat novou registraci).
Druhá možnost je, jít na stránky www.miraf.cz sekce Stažení, kde zadáte vaše registrační číslo a dále je postup stejný. Novou instalací nepřijdete o vaše data. Provede se pouze aktualizace. Některé důležité aktualizace vyžadují znovu provést registraci programu. Před spuštěním aktualizace doporučujeme provést zálohu nastavení programu a po dokončení obnovit nastavení ze zálohy. Tuto možnost najdete v menu Program / Zálohovat nastavení programu / Obnovit nastavení programu.

Kde najdu dokumentaci k programu?

Software neobsahuje elektronickou ani tištěnou dokumentaci, nicméně v sekci "Návody" najdete kompletní popis všech funkcí, vysvětleno je zde ovládání programu, popis vlastností, ukázky práce s programem. Tyto video návody se postupně upravují a doplňují. Můžete též sledovat kanál MirafSongBook na serveru youtube.com.
V sekci "Novinky" jsou vždy u nové verze popsané změny a seznam oprav.

Mohu v Miraf SongBook otevřít databáze ze Zpěvníkátoru?

Databáze nejdou přímo otevřít, ale jdou naimportovat přes modul Import XML. Postup je jednoduchý. V programu Zpěvníkátor vyexportujete vaše písně do formátu XML (podporuje pouze verze 8 a vyšší). V Miraf SongBook otevřete modul Import XML. Vyplníte požadovaná pole "XML značky" a přes tlačítko "Otevřít XML a importovat" provedete import. Pokud nevíte jak vyplnit "XML značky" postupujte podle tohoto obrázku:



Pro novější verze použijte místo značky "groupname" značku "author".
Když se písně převedou do pravého panelu (může trvat i několik minut), tak zadejte jméno nové databáze a dejte Uložit, nebo přes tlačítko "Připojit vybrané písně k aktuální databázi" uložte jen vybrané písně. Novou databázi uvidíte v seznamu databází. Tyto dva programy nejsou navzájem kompatibilní, takže po převodu mohou nastat drobné rozdíly v textu. Obecně ale platí, že 99% je převedeno bez problémů. Pokud používáte verzi Zpěvníkátoru 6, tak je postup o to složitější, že musíte nejprve převést vaše databáze do Zpěvníkátoru 8 a pak až do Miraf SongBook.
K převodu XML databáze z verze Zpěvníkátoru 6 na verzi 8 můžete také využít náš jednoduchý program XMLTransfer, který vám XML soubor převede do verze Zpěvníkátoru 8. Převod může trvat i desítky minut, záleží na rychlosti vašeho PC a počtu písní v databázi.

Stáhnout XMLTransfer

Pokud při importu dostáváte tuto chybu:

vložte do vašeho XML souboru tento řádek:



Vložení proveďte pomocí poznámkového bloku nebo libovolného textového editoru (například PSPad). Tento text musí být vložený úplně na začátek souboru (na 1.řádek). Soubor uložte a proveďte znovu import.

Modul Import XML je univerzální nástroj, takže tento postup platí pro každý program, který dokáže exportovat do XML. Je nutné poté správně nastavit "XML značky".

Transpozice písní se neukládá

V režimu Trénování se transpozice neukládá a slouží pouze pro rychlé hledání správné tóniny.
Když chcete aktuální transpozici uložit, musíte přejít do Editace a tam jsou tyto ikony pro trvalé nastavení transpozice.


Od verze 8 můžete využít tlačítka trvalé transpozice na hlavním panelu.


Mohu před koupí software vyzkoušet?

Ano. Můžete si stáhnout DEMO verzi. Demo verze obsahuje některá omezení oproti plné verzi. Seznam těchto omezení najdete v sekci "Demo verze".

Mám problém se stažením programu nebo s instalací programu.

Pokud máte problém se stažením programu nebo s instalací programu, tak zkuste tento návod: Návod.pdf

Během registrace programu dostávám chybu ERROR-00027.

Tato chyba znamená, že se snažíte provést registraci programu pomocí registračních údajů, které jsou určeny pro jinou verzi programu. Například máte zakoupenou verzi 6 a snažíte se provést registraci verze 7 a naopak. Tato chyba také znamená, že používáte verzi programu, která nepodporuje nový registrační systém. V tomto případě doporučujeme, vždy si stáhnout poslední verzi programu, kterou máte zakoupenou a použít správné registrační údaje. V novějších verzích programu se místo chyby ERROR-00027 zobrazuje "Verze programu neodpovídá zakoupené verzi".

Chyba: "Verze programu neodpovídá zakoupené verzi".

Viz. dotaz: Během registrace programu dostávám chybu ERROR-00027.

Během instalace se zobrazí okno Windows SmartScreen Filtr.

Pokud máte problém s instalací programu a zobrazí se vám okno Windows SmartScreen Filtr a blokuje instalaci, tak postupujte podle tohoto návodu (strana 3): Návod.pdf. Toto je běžné chování nových operačních systémů a nejedná se o problém programu Miraf SongBook.

Mám problém, pokud používám Comodo Internet Security.

Pokud máte problém se spuštěním Miraf SongBook na počítači, kde je nainstalovaný Comodo Internet Security, tak zkuste tento návod: Návod na nastavení Comodo.pdf

Program píše: Unable to write to disk. Run the program as an administrator.

Toto nastává v případě, že jste program instalovali bez administrátorských oprávnění, nebo je na počítači zapnuto Řízení uživatelských účtů (UAC) a program je instalovaný do složky Program Files, nebo do jiné, kde je vypnut uživatelský přístup. Řešení je velmi jednoduché. Na spouštěcí program MirafSongBook.exe klikněte pravým tlačítkem myši a zvolte "Spustit jako správce". Pokud nechcete toto dělat při každém spuštění, tak zvolte pravým tlačítkem myši vlastnosti a v záložce Kompatibilita nastavte "Spustit tento program jako správce". Druhá možnost, proč dostáváte tuto hlášku je, že program je spuštěn z disku, který je pouze pro čtení. V tomto případě musíte disk zpřístupnit pro zápis.

Instalační program píše chybu: The setup files are corrupted. Please obtain a new copy of the program.

Pokud během instalace dostáváte tuto chybu, s největší pravděpodobností se vám instalační program špatně stáhl, nebo se ho stáhla pouze část. V tomto případě stáhněte instalační program znovu.

Akordy v programu se netransponují.

Pokud vložíte do programu píseň a akordy se vám netransponují, tak zkontrolujte v Editačním režimu, že každý akord je označen hranatou závorkou, např. [Ami]. Transponuje se jen to, co je označeno mezi [ ]. Prosím, projděte si kompletní video dokumentaci v sekci "Návody". Tam je vše popsáno.

Akordy se transponují špatně.

Pokud vám nastává situace, že se akordy transponují špatně, nebo se některé převádějí automaticky na malá písmena, tak zkontrolujte v Editačním režimu, že každý akord je označen hranatou závorkou (např. [Ami]). Transponuje se jen to, co je označeno mezi [ ] a každý akord musí být zvlášť.
Chybně: [Ami C D Emi]
Správně:[Ami] [C] [D] [Emi]
Prosím, projděte si kompletní video dokumentaci v sekci "Návody". Tam je vše popsáno.

Program špatně řadí některé sloupce.



Toto nastává, pokud do sloupce zapisujete číselnou hodnotu. Program automaticky řadí podle textové hodnoty. Aby vám řazení fungovalo, musíte hodnoty do sloupce zapisovat například takto:

00001
00002
00003
....
00010
....
00100
atd...

Mám problém s registrací programu přes Internet.

Pečlivě si zkontrolujte, zda zadáváte správné údaje, správné registrační číslo. Pokud se vám elektronická registrace stále nedaří a dostáváte chybové hlášky, tak v první řadě zkuste odstranit z disku (tam, kde je program nainstalovaný v adresáři SETTINGS) soubor Settings.ini. Tento soubor se automaticky znovu vytvoří a registrace by měla fungovat. Smazáním tohoto souboru přijdete o nastavení programu, nepřijdete o vaše databáze ani o zpěvníky. Na některých počítačích může přístup k Internetu blokovat váš Firewall. V tomto případě ho vypněte nebo povolte pravidla pro přístup k síti. Více informací získáte u vašeho výrobce Firewallu. Na některých (většinou podnikových) sítích může přístup k Internetu blokovat proxy server. Více informací získáte u vašeho správce sítě.
Pokud během registrace budete informováni, že používáte chybný certifikát pro přístup k serveru, můžete tuto chybu ignorovat - stačí potvrdit ANO.
Většinou ale platí, že pokud vám funguje spojení na Internet přes váš Internetový prohlížeč, tak s registrací nebudete mít problém. Pokud se registrace stále nedaří, pošlete mám chybovou hlášku - sekce Kontakt - uveďte vaše registrační číslo.

Při registraci dostávám chybu ERROR-00010



I když máte připojení k Internetu plně funkční, přístup přímo pro program Miraf SongBook máte zakázaný nebo blokovaný. Obvykle přístup blokuje váš Firewall, který je buď jako samostatný software nebo jako součást vašeho antivirového řešení. V tomto případě zkuste ve vašem antiviru/firewallu dočasně povolit blokaci, nebo ho po dobu registrace dočasně deaktivujte. Návod získáte u vašeho dodavatele antiviru/firewallu. Povolit musíte také přístup pro Internet Explorer, přes který registrace probíhá.
Další důvod bývá v blokaci Windows portů, které musíte mít povolené. Návodů najdete na internetu velké množství pro různé operační systémy. Ověřit, zda dochází k blokaci, můžete jednoduše. Otevřete váš Internet Explorer (nesmí to být jiný prohlížeč - Internet Explorer je součástí každého počítače s Windows) a do adresního řádku zadejte tuto adresu (včetně https, teček, lomítek):
https://www.miraf.cz
Pokud se vám stránka v IE zobrazí, tak by registrace měla být funkční. Pokud ne, dochází k blokaci programu Internet Explorer a tím i k blokaci registračního systému. Zkuste pro jistotu otevřít tuto adresu z jiného prohlížeče (Chrome, Firefox), tam by měla být adresa funkční vždy.
Další důvod může být v tom, že váš Internet Explorer blokuje stránky na zabezpečeném portu HTTPS - bývá to jen v některých verzích IE. Povolit to můžete v nastavení Internet Exploreru.
Další možnost je, že máte blokaci nastavenou na vašem routeru, přes který přistupujete k internetu. Jak povolit prostup najdete obvykle v dokumentaci k zařízení.

Výsledkem tedy je, aby vám přes webový prohlížeč Internet Explorer fungovala adresa https://www.miraf.cz. Poté by měla být funkční i registrace programu Miraf SongBook. Jestliže se vám nepodaří registraci provést, můžete postupovat podle návodu "Mohu provést offline registraci?"

Chybu ERROR-00010 také dostanete, pokud se budete snažit instalovat a registrovat verze programu od 8.00 až 8.26. Tyto verze obsahují starý bezpečnostní certifikát a nelze je už instalovat. Doporučujeme si stáhnout verzi 8.27 a novější.

Jak mám registrovat program zakoupený u externího dodavatele?

Jestliže program Miraf SongBook zakoupíte u externího dodavatele, tak vaše registrace je velmi jednoduchá. Od dodavatele jste obdržel(a) registrační číslo, které uvedete na těchto stránkách v sekci Stažení a budete automaticky přesměrováni na registrační stránky. Po úspěšné registraci stáhnete program a vše bude funkční. Zákazníci, kteří koupí program na www.miraf.cz toto již dělat nemusejí.

Mohu demo verzi po zakoupení licence použít jako plnohodnotnou?

Bohužel ne. Spouštěcí soubory demo verze a plné verze jsou odlišné. Po zakoupení licence vám do emailu přijde odkaz na stažení plné verze programu. Před instalací plné verze musíte DEMO verzi odinstalovat, nebo instalovat do jiného adresáře.

Mám možnost získat bezplatnou aktualizaci softwaru?

Ano. Po zakoupení programu máte možnost na bezplatný upgrade v rámci hlavní verze. Příklad: koupíte verzi 3.57, takže máte nárok bezplatně získat všechny další verze 3.XX
V případě nové verze 4.XX budete již potřebovat zakoupit upgrade na vyšší verzi. Nové hlavní verze vycházejí cca. jednou za 12-18 měsíců, takže po tuto dobu máte bezplatný upgrade. Pokud zakoupíte program měsíc před vydáním nové placené verze, máte možnost též získat upgrade zdarma. V tomto případě kontaktujte naší podporu a licenci vám změníme.

Provedl jsem platbu, ale stále jsem neobdržel licenční číslo nebo fakturu.

Licenční čísla posíláme okamžitě po připsání částky na náš účet (obvykle do jednoho pracovního dne). Doklad o zaplacení posíláme do dvou pracovních dnů. Nejčastější příčina bývá v tom, že email vám dorazí, ale ve vaší emailové schránce je ve složce SPAM / NEVYŽÁDANÁ POŠTA. V tomto případě kontaktujte vašeho poskytovatele, popřípadě (pokud máte možnost) opravte pravidla pro doručování. V případě, že email opravdu nedorazil, ozvěte se a obratem vám požadované údaje zašleme znovu. V tomto případě, ale budeme požadovat doložit údaje z registrace (jméno, příjmení, email a VS, v případě firmy IČO).

Stav vaší objednávky můžete sledovat v záložce "Můj účet".

Kde najdu aktuální verzi programu ke stažení?

Po zakoupení produktu vám přijde na email odkaz na stažení plné verze programu v nejaktuálnější verzi (bude vyžadováno vaše registrační číslo, které jste obdrželi po zaplacení produktu). Na tomto odkazu vždy najdete i poslední verzi ke stažení. To, jaká je aktuální verze a jaké byly udělány opravy, je vždy popsáno v sekci "Novinky". Máte tak jistotu, že když program stáhnete, tak bude vždy v nejaktuálnější verzi.
Druhá možnost je stáhnout novou verzi přímo z programu Miraf SongBook - Menu Program/Kontrola aktualizací.
DEMO verzi můžete stáhnout v sekci "Demo verze".

Při otevření faktury se zobrazí "Nejméně jeden podpis má problémy".

Pokud se při otevírání faktury zobrazí ve vašem prohlížeči PDF informace, že nejméně jeden podpis má problémy, tak se nejedná o chybu v elektronickém podpisu, ale o chybně nastavený váš prohlížeč PDF. Můžete toto ignorovat nebo postupovat následovně (pokud používáte Acrobat Reader):

1. Otevřete Acrobat Reader a v menu zvolte Úpravy poté Předvolby
2. Záložka Zabezpečení, tlačítko Další předvolby a zvolte Integrace s Windows
3. Zaškrtněte Ověřování podpisu a OK
4. Zavřete Acrobat Reader a znovu otevřete PDF dokument

V případě, že se problém stále vyskytuje, doporučujeme provést aktualizaci Windows. Díky tomu se do počítače dostanou aktualizace kořenových certifikátů certifikační autority a podpis půjde ověřit.

V případě, že používáte jiný PDF prohlížeč, prosím, obraťte se na výrobce vašeho softwaru.

Mohu registrační údaje poskytnout další osobě?

Ne, nemůžete. Vaše registrační údaje jsou pouze pro vás. Registrace programu je vázána na uživatele a na počítač, na kterém byla registrace provedena. V případě, že poskytnete vaše údaje další osobě, nebude možné program registrovat. Pokud vaše registrační údaje budete volně šířit, jedná se podle českého práva o trestný čin. Jelikož registrace probíhá přes Internet, tak stejně nebude možné registrovat více licencí než jste si zakoupili.

Mohu s programem zapisovat noty a notové party?

Jedná se o program na tvorbu textů a akordů nikoliv o notový editor. Máte ale možnost s programem asociovat váš vlastní notový editor. Z vašeho notového editoru můžete vyexportovat např. JPG soubor a ten přiložit do Miraf SongBook a dále s ním pracovat.

Umožňuje program export do PDF dokumentů?

Pro verzi větší než 5:
Ano.

Pro verzi 4,3,2,1:
Z licenčního důvodu program neobsahuje přímý export do PDF dokumentů. Můžete si ale nainstalovat bezplatný nástroj pro tisk do PDF. Na trhu je velké množství bezplatných aplikací. Doporučujeme například bezplatný PDF Creator. Pak jen při tisku zvolíte PDF tiskárnu a výstup se vám uloží do PDF dokumentu.

Na kolik počítačů mohu program instalovat?

Nákupem jedné licence získáváte možnost instalovat na dva počítače v rámci jedné domácnosti nebo firmy, takže můžete instalovat například na stolní počítač a notebook současně. Ideální je však umístit program na přenosné médium a mít tak pouze jedno úložiště pro písně, texty, akordy a MP3 soubory. Domácnost dle Občanského zákoníku je tvořena fyzickými osobami, které spolu trvale žijí a společně uhrazují náklady na své potřeby.
Ke každé základní licenci si můžete dokoupit další rozšíření - celkově jedna licence může být až na 5 počítačů.

Mohu program nahrát na přenosný disk a provozovat ho z něj?

Ano. Program se sice instaluje do počítače, ale pouze do vámi zvoleného adresáře (např. na přenosném disku). Provozovat program z přenosného disku můžete, ale pouze na dvou (nebo více) počítačích - viz. "Na kolik počítačů mohu program instalovat?".

Nefunguje metronom.

U některých zákazníků se objevuje problém s metronomem, který pouze "bliká" ale "netiká". Je to způsobeno špatnou/starou instalací ovladačů zvukové karty a nejedná se o problém programu Miraf SongBook. Řešení je nainstalovat znovu poslední verzi ovladače zvukové karty. Nejčastěji se problém vyskytuje na počítačích HP se zvukovou kartou SoundMAX.

Jak mám nejlépe zálohovat data z programu?

Ideální způsob zálohování je: zkopírovat celou složku, kde mám program nainstalovaný, na bezpečné místo (externí disk, NAS server, vypálit na CD/DVD), popřípadě můžete zálohovat pouze jednotlivé adresáře: DATABASE, FILE, IMAGE, MP3, PLAYLIST, PRINT, RTF, SONGBOOK, TXT, XML a SETTINGS. Výrobce nenese žádnou zodpovědnost za ztrátu vašich dat. Doporučujeme zálohovat data alespoň jednou týdně, nebo okamžitě, pokud provedete velké množství úprav.

Od verze 8 má program vestavěný modul pro zálohování dat.

Jak obnovit data po reinstalaci?

Pokud máte provedenou zálohu dat, tak obnova po reinstalaci je velmi jednoduchá. Stačí ze zálohy obnovit adresáře DATABASE, FILE, IMAGE, MP3, PLAYLIST, PRINT, RTF, SONGBOOK, TXT, XML a SETTINGS do cesty, kde je program nainstalovaný. Pokud chcete obnovit například jen databáze, stačí zkopírovat adresář DATABASE atd.

Jak obnovit databázi po pádu programu?

V případě, že program náhle přestane pracovat a dojde k jeho ukončení (může nastat třeba výpadkem el. proudu, atd...) a máte v programu nastaveno automatické ukládaní dočasné databáze, tak můžete snadno po pádu programu data obnovit. Jděte do adresáře DATABASE, kde máte program nainstalovaný a přejmenujte soubor $$$TEMP.db na VASE_JMENO_DATABAZE.db2. V této nové databázi budete mít písně od posledního automatického uložení.
Můžete si nastavit interval ukládání 5 - 60 minut a zvolit si, zda se databáze má mazat při ukončení programu.

Smazal jsem si omylem databázi. Jak postupovat?

Viz. dotaz: Jak obnovit databázi po pádu programu? nebo Jak obnovit data po reinstalaci?

Reinstaloval / Vyměnil jsem počítač a program nejde znovu registrovat.

Pokud provedete reinstalaci počítače, tak stačí program Miraf SongBook obnovit ze zálohy, nebo provést opakovanou registraci a vše bude opět funkční. Na jednom počítači můžete registraci opakovat do nekonečna. Pokud se ale reinstalací změnilo jméno počítače, HW komponenta nebo operační systém (například upgradem na Windows 10), tak registrační program toto vyhodnotí jako instalaci na nový počítač a pokud už máte registrované všechny zakoupené licence (překročen max. počet registrovaných PC), tak vám již neumožní registraci provést. Tuto situaci můžete řešit tak, že se přihlásíte do vašeho účtu na www.miraf.cz a provedete ručně odblokování licence. Každý zákazník může takto odblokovat licenci 4x do roka. Více informací ve vašem účtu.

V režimu Editace nejde vložit tabulátor.

Pokud potřebujete vložit tabulátor v režimu Editace, tak musíte vkládat pomocí CTRL+Tab.

Text se nezobrazuje správně na stránce - je větší/menší než by měl být.

Pokud máte váš počítač/tablet nastavený na jiné zobrazení než 100% (font scaling 125%, 150%,....), může docházet k chybně zobrazenému textu na stránce. Buď se text vůbec nevejde na stránku, a nebo je oproti stránce velmi malý. Toto můžete opravit kalibrací v nastavení programu. Máte na výběr kalibraci od 50% do 100%. Zvolte vhodné nastavení nebo ho úplně vypněte. Toto nastavení má vliv i na tisk, nemá vliv na export dokumentů. Používejte tuto kalibraci jen v případě, že máte viditelné problémy se zobrazením textu.
Od verze 7 můžete zvolit i automatickou kalibraci.

Nefungují mi MP3 a přiložené SOUBORY na přenosném disku.

Do programu můžete přiložit vaše soubory, obrázky, MP3, atd. Program si pamatuje absolutní cestu k souborům. Pokud máte tyto soubory na přenosném disku, tak po připojení disku může disk mít pokaždé jiné písmeno jednotky a proto vám soubory nebudou fungovat. Aby jste tomuto předešli, tak musíte soubory umístit následovně:
1) Přiložené MP3 soubory musejí být v adresáři MP3 tam, kde je program nainstalovaný.
2) Ostatní přiložené soubory musejí být v adresáři FILE tam, kde je program nainstalovaný.
V adresářích MP3 a FILE můžete vytvářet další podadresáře.
Pokud je toto dodrženo, tak si program pamatuje relativní cestu k souborům a ty fungují i na přenosném disku.

Automaticky se netransponují MP3 soubory v efektovém přehrávači

1) V efektovém přehrávači si zaškrtněte "Automaticky nastavit tóninu podle aktuální transpozice".
2) V nastavení písně (F4) si zvolte výchozí tóninu MP3 souboru.

V obsahu nemám název písně

Pokud v tiskovém modulu nemáte seznam písní v obsahu (jen čísla stránek), musíte zobrazení názvu písně zapnout v nastavení vzhledu. Pokud máte zobrazení názvu písně vypnuté, nemůžete vytvářet obsah.

Přehrávání MP3 funguje, ale zvuk není slyšet

Přejděte do efektového přehrávače a nastavte hlasitost posuvníkem. Pokud efektový přehrávač nejde otevřít, musíte k písni přiložit MP3 soubor, nebo použít vzorovou databázi.

Při startu program hlásí některou z těchto chyb





Důvodem je, že vaše tiskárna nepodporuje některé funkce, které potřebuje Miraf SongBook pro svůj provoz, nebo nemáte nastavenou výchozí tiskárnu v nastavení Windows. Řešení je, nastavit si jinou výchozí tiskárnu v počítači. Pokud jinou nemáte, můžete zkusit nainstalovat virtuální tiskárnu - např. PDF Creator (zdarma).
Nedoporučujeme program PDF-XChange Printer.

Mohu provést offline registraci?

Ano, můžete provést offline registraci, ale jen po předchozí domluvě s naší technickou podporou. Provádíme jen ve výjimečných případech tam, kde z nějakého technického důvodu není možná online registrace.

Postup:
  • Stáhněte si poslední verzi programu Miraf SongBook a nainstalujte.
  • Stáhněte z našich stránek program MirafSongBookCheck, rozbalte zip soubor na počítači (kde chcete instalovat Miraf SongBook) a spusťte. Program provede kontrolu vašeho počítače a vygeneruje speciální kód. Tento kód zkopírujte (včetně pomlček na začátku a konci) a zašlete přes kontaktní formulář na našich stránkách (záložka "Kontakt"). Do formuláře popište i vzniklou situaci a uveďte vaše registrační číslo.

    Stáhnout MirafSongBookCheck pro verzi 8
    Stáhnout MirafSongBookCheck pro verzi 7

  • Na váš email vám do dvou pracovních dnů zašleme popis, jak dále postupovat.

Zobrazují se nečitelné nebo rozhozené fonty

K tomu dochází díky neaktuálním ovladačům grafické karty - viz. obrázek (na různých PC se výsledek může trochu lišit). Nainstalujte poslední verzi grafických ovladačů od vašeho výrobce grafické karty (obvykle je najdete na stránkách výrobce) a proveďte reinstalaci programu Miraf SongBook.

Text je rozmazaný, nebo špatně čitelný

Na některých počítačích může docházet k rozostření textu nebo nečitelnosti. Můžete to opravit změnou nastavení. Klikněte na spouštěcí soubor MirafSongBook.exe pravým tlačítkem a zvolte Vlastnosti. Přepněte na záložku Kompatibilita a zkuste změnit nastavení DPI, popřípadě i změnit režim kompatibility.


ZOOM (zvětšení) se po změně písně vrátí na originální velikost

Program pracuje ve dvou režimech. Buď můžete mít nastaveno, že se ZOOM vždy pro každou píseň vrátí na originální velikost (ZOOM 100%) nebo ZOOM zůstane zachovaný pro všechny písně.
V Nastavení programu si toto chování můžete upravit dle vašich požadavků.


Načítání písní trvá velmi dlouho

Pro zrychlení načítání písní máte několik možností a záleží na tom, jaké funkce v programu využíváte. Optimalizovat rychlost načítání můžete takto:

1) Zapnout načítání písní z náhledů - tomuto tématu je věnováno samostatné video v sekci "Návody"
2) Zapnout optimalizaci obrázků - v nastavení vzhledu
3) Vypnout používání karaoke - v nastavení programu
4) Nastavit zobrazení akordů v textu
5) Vypnout zobrazení obrázků akordů, popřípadě si nastavit jen požadované akordy
6) Instalovat program na rychlejší disky / flash disky (doporučujeme SSD)
7) Velikost databáze 1000 - 2000 písní
8) Nepoužívat zřetězené tagy

Návod platí pro verzi programu 7 a novější.

Kde najdu aktuální obchodní podmínky?

Plné znění obchodních podmínek naleznete zde. Dále také obchodní podmínky naleznete v záložce "Můj účet" po přihlášení. Obchodní podmínky vám též budou zaslány automaticky po provedení objednávky na váš email.

Jak přesunu v Androidu MP3, obrázky a databáze na SD kartu?

Od verze Miraf SongBook 1.51 pro Android můžete přesunout vaše MP3, obrázky a databáze na SD kartu nebo externí úložiště. Stačí ve vašem zařízení přesunout celý adresář MirafSongBook na SD kartu nebo externí disk - přesunout musíte celý jeho obsah - jedná se o podadresáře DATABASE, IMAGE a MP3, které jsou obvykle umístěny v cestě /mnt/sdcard/MirafSongBook nebo /storage/emulated/0/MirafSongBook na vašem Android zařízení. Pro přesun můžete použít libovolný souborový manager (třeba Total Commander pro Android) nebo kopírování můžete provést v PC s Windows a pak kartu jen vložit do zařízení s Androidem.
Poté si otevřete menu v programu Miraf SongBook pro Android a nastavíte si v záložce "Nastavení cesty k souborům" cestu, kam jste data nakopírovali. Správnou cestu zjistíte ze správce souborů. Poté zavřete program a znovu otevřete a vše se vám bude načítat už z nové cesty (všechny databáze, MP3 soubory i obrázky).
Výchozí nastavení docílíte tak, že v nastavení programu vymažete zadanou cestu a přesunete data na původní umístění.

Program na Androidu po spuštění zobrazuje chybu s cestou

Program na Androidu zobrazuje po spuštění chybu s cestou, nebo že nemůže zapsat na interní/SD kartu:

Cesta se může lišit v závislosti na verzi zařízení.

Důvodem je, že nemáte povolený přístup na interní nebo SD kartu. Přejděte do nastavení vašeho Androidu, zvolte Aplikace, vyberte aplikaci Miraf SongBook, otevřete záložku Oprávnění a v ní povolte ukládání na interní úložiště nebo SD kartu.
Pokud tento postup na vašem zařízení nebude funkční, zkuste postupovat podle návodu na našich stránkách: "Jak přesunu v Androidu MP3, obrázky a databáze na SD kartu?".

Místo akordu B se zobrazuje A# popřípadě jiné kombinace

Jestliže se vám zobrazují jiné akordy než požadujete, je třeba si nastavit správnou transpozici.
V programu máte na výběr více možností - 4 základní a jednu volitelnou.
Přejděte v menu do záložky "Transpozice a nauka" a zvolte "Nastavení transpozice". Na této kartě si nastavte, jak požadujete transponovat akordy. Výsledná transpozice se bude chovat podle tohoto nastavení.

Hrajte a trénujte jako profesionál!

Hudební software Miraf Songbook